6 ECTS credits
161 u studietijd

Aanbieding 1 met studiegidsnummer 1023168BNR voor alle studenten in het 1e semester met een verdiepend bachelor niveau.

Semester
1e semester
Inschrijving onder examencontract
Niet mogelijk
Beoordelingsvoet
Beoordeling (0 tot 20)
2e zittijd mogelijk
Ja
Inschrijvingsvereisten
Students who want to enroll for this course, must have obtained at least 30 ECTS-credits on bachelor level and have passed the following courses: Management and Marketing
Onderwijstaal
Engels
Faculteit
Faculteit Sociale Wetensch & SolvayBusinessSchool
Verantwoordelijke vakgroep
Business
Onderwijsteam
Nikolay Dentchev (titularis)
Onderdelen en contacturen
27 contacturen Hoorcollege
12 contacturen Werkcolleges, practica en oefeningen
122 contacturen Zelfstudie en externe werkvormen
Inhoud
  • Concept of social entrepreneurship 
  • Breeds of business models of social entrepreneurs 
  • Financial challenges of social entrepreneurs 
  • Developing Financial skills for social entrepreneurs 
  • Developing other business skills for social entrepreneurs (Networking, Communicating, Commercialising, Governance) 
  • Access to funding for social entrepreneurs 
  • Impact measures for social entrepreneurs 
  • Look for sustainable business opportunities
Studiemateriaal
Handboek (Vereist) : A financial guide for social entrepreneurs, Dentchev, Eiselein, Vander Velpen, Bouckaert, Diaz Gonzalez, Die Keure, 9789048639441, 2020
Digitaal cursusmateriaal (Vereist) : Slides and articles, Canvas
Bijkomende info
  • Lecture: collective contact-dependent moments during which the lecturer engages with learning materials 
  • Seminar, Exercises or Practicals (Practical): collective or individual contact-dependent moments during which the students are guided to actively engage with learning materials 
  • Independent or External Form of Study (Self): independent study 

This description of the teaching methods is indicative, in order to assess the expected study load. 

Lecture: 27 hours (9 x 3 hours) 

Practical: 12 hours 

  • preparation group assignment: 6 hours 
  • presentation group assignments: 6 hours 

Self: 122 hours 

  • keeping up with the course material during the semester, amounting to 1 hour per hour lecture: 27 hours 
  • research / attend event: 3 hours 
  • preparation group assignment: 40 hours (5 days of 8 hours) 
  • preparation presentation: 4 hours  
  • preparation exam: 48 hours (6 days of 8 hours)
Leerresultaten

Algemene competenties

The student:

  • can communicate with laypeople about a substantiated approach and solution of a management issue in a learning environment; 
  • has a problem solving attitude with respect to business economics; 
  • can analyze political and social developments, and can relate them to business economic activity. 

 

Beoordelingsinformatie

De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Schriftelijk bepaalt 70% van het eindcijfer

Examen Praktijk bepaalt 30% van het eindcijfer

Binnen de categorie Examen Schriftelijk dient men volgende opdrachten af te werken:

  • Written Exam met een wegingsfactor 100 en aldus 70% van het totale eindcijfer.

Binnen de categorie Examen Praktijk dient men volgende opdrachten af te werken:

  • Assignment met een wegingsfactor 100 en aldus 30% van het totale eindcijfer.

Aanvullende info mbt evaluatie

The written exam will be composed of four open questions and two questions related to practical cases. The final score of the written exam is the sum of scores to all questions. 

Practical Exam (Assignment) during the semester will count for 30 % of the final mark. This assignment is completed in self-composed groups, and focuses on specific case study.  Important stages in the evaluation of the practical exam are peer evaluation, in addition to the quality of the assignment. Peer evaluation is used to identify and mitigate problems of the functioning of groups. 

The final mark is the sum of the written exam and the practical exam. 

Marks on the assignment can be transferred from the first exam period to the second exam period. In the second exam period, students can work individually or in smaller group on the improvement of their assignment.

Toegestane onvoldoende
Kijk in het aanvullend OER van je faculteit na of een toegestane onvoldoende mogelijk is voor dit opleidingsonderdeel.

Academische context

Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Bachelor of Business Economics: International Business (enkel aangeboden in het Engels)