3 ECTS credits
90 u studietijd
Aanbieding 1 met studiegidsnummer 4021374FNR voor alle studenten in het 1e semester met een gespecialiseerd master niveau.
Digital storytelling
1) Introles: wat is storytelling (opbouw, vuistregels)
2) Mobile journalism (filmen met de smartphone)
3) Online verduidelijken (data, graphics, explainers)
4) Online onderdompelen (podcasting, VR/AR)
5) Online activeren (webdocs, crowdsourcing, news games)
6) Aan de slag als digital storyteller
Om de lessen goed te volgen is het handig dat studenten op het gepaste moment over een laptop en smartphone kunnen beschikken.
Studenten:
De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Andere bepaalt 100% van het eindcijfer
Binnen de categorie Examen Andere dient men volgende opdrachten af te werken:
Permanente evaluatie, aangevuld met een eindopdracht. Studenten maken verschillende opdrachten waarbij ze de verschillende productietechnieken aanleren. Ten slotte brengen ze al het geleerde samen in één digitaal verhaal.
Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Bachelor in de psychologie: Profiel arbeids- & organisatiepsychologie
Bachelor in de psychologie: Profiel klinische psychologie
Master in het vertalen: 1 hoofdtaal
Master in het vertalen: 2 talen
Master in de journalistiek: radio- en TV-journalistiek
Master in de journalistiek: gedrukte en onlinemedia