3 ECTS credits
75 u studietijd
Aanbieding 1 met studiegidsnummer 8014914INR voor alle studenten in het 1e en 2e semester met een gespecialiseerd niveau.
In dit opleidingsonderdeel leren de studenten hoe ze aan sportmarketing kunnen doen op een strategische, weloverwogen en goed geplande manier. Na het bekijken van de relatie tussen sport en marketing, de unieke kenmerken van sport en het proces van strategische sportmarketingplanning, worden de afzonderlijke onderdelen van dit proces stap voor stap uitgelicht en verder in detail bestudeerd. Belangrijke factoren zoals de consument, de markt het product, de prijs, de distributie en de promotie worden van naderbij behandeld. Er wordt een zeer uitgebreid en gedetailleerd overzicht van het sportmarketingproces gegeven. Ten slotte geeft het boek ook nog mee hoe de effectiviteit van de marketingstrategie kan gemeten worden. Zo krijgen de studenten een algemeen en tegelijkertijd toch specifiek overzicht van het hele proces van sportmarketing.
.
.Na het behalen van het Postgraduaat Sportmanagement (PG SPORT) binnen de Faculteit Lichamelijke Opvoeding en Kinesitherapie (Vakgroep Bewegings- en Sportwetenschappen) aan Vrije Universiteit Brussel is alumnus en alumna in staat moderne beleidsvraagstukken, actuele marketing- en communicatieplannen (ook digitaal) en strategische managementopties (ook meertalig) op het kruispunt van sport, management en business deskundig te analyseren, hierover te adviseren en vooral te implementeren en tot een goed professioneel onderbouwd einde te brengen.
De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Schriftelijk bepaalt 100% van het eindcijfer
Binnen de categorie Examen Schriftelijk dient men volgende opdrachten af te werken:
Schriftelijk examen - open boek
Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Postgraduaat Sportmanagement: Standaard traject