6 ECTS credits
150 u studietijd
Aanbieding 1 met studiegidsnummer 4022271ENR voor alle studenten in het 2e semester met een verdiepend master niveau.
In this course, students learn to write and orally defend an application for a scholarship. The potential channels where the students can submit are reviewed and in conjunction with the promoter, the student identifies the type of doctoral scholarship that best suits his / her profile (e.g. FWO- doctoral fellowship, SBO-doctoral fellowship, international grants ...). It is intended that the student submits a first version of an application at the end of this course, which is assessed by the supervisor (content), the instructor-in-charge (form) as well as through peer-assessment after an oral defence.
Teaching methods include lectures and workshops leaded by the teaching staff. The student will work on his/her research application under close guidance & supervision of his/her promoter(s).
Course materials and links to relevant sources will be made available through the dedicated interface for this course on the online learning platform of the Vrije Universiteit Brussel.
The student knows
The student has insight in the progression from a research idea on a specific topic of Ageing to an application for a doctoral scholarship that is eligible for financial funding.
The student is able to write an application for a doctoral scholarship on a specific topic of Ageing that is eligible for financial funding. The student is thereby able to:
The student shows an attitude in compliance with the deontological principles of scientific research and the European Code of Conduct for Research Integrity.
De beoordeling bestaat uit volgende opdrachtcategorieën:
Examen Andere bepaalt 100% van het eindcijfer
Binnen de categorie Examen Andere dient men volgende opdrachten af te werken:
English:
On the first day of the exams period the student submits the first version of the research application and all other related documents through the dedicated interface for this course on the online learning platform of the Vrije Universiteit Brussel. The research application is formatted according to the guidelines of the targeted funding agency.
This research application is evaluated by the student’s promoter (25% of the total score) and the teaching staff (50% of the total score). During the exams period of the second semester the student presents his/her research application by means of a presentation (in line with the guidelines of the targeted funding agency) and defends his/her application for the teaching staff (acting as a jury); this oral defense is evaluated by the teaching staff (25% of the total score).
In exceptional circumstances a student can submit a motivated request to the head of the programm in order to be allowed to take an online exam.
Nederlands:
Op de eerste dag van de examenperiode dient de student de eerste versie van de onderzoeksaanvraag en alle gerelateerde documenten in via het online leerplatform. De onderzoeksaanvraag wordt opgesteld aan de hand van de richtlijnen van het gekozen financieringsorgaan.
Deze onderzoeksaanvraag wordt beoordeeld door de promotor van de student (25% van het eindcijfer) en het docententeam (50% van het eindcijfer). De student presenteert de onderzoeksaanvraag in de examenperiode van het tweede semester via een presentatie (afgestemd op de richtlijnen van het financieringsorgaan) en verdedigt de aanvraag voor het docententeam dat als jury optreedt; deze mondelinge verdediging wordt beoordeeld door het docententeam (25% van het eindcijfer).
In uitzonderlijke omstandigheden kan een student een gemotiveerd verzoek indienen bij de voorzitter van de opleidingsraad om online examen te mogen doen.
Deze aanbieding maakt deel uit van de volgende studieplannen:
Research Master of Gerontological Sciences: Standaard traject (enkel aangeboden in het Engels)